Вопрос Velocity + Geyser - нужна помощь.

Ядро
Velocity

saxonov80

Пользователь
Сообщения
67
Решения
7
Кто нибудь может помочь в настройке, чтоб можно было подключаться бедроку через Velocity, все клиенты Java заходят без проблем, Bedrock видит подключение в списке серверов, но при подключении долго загружается, потом отключается с ошибкой Read timed out (клиент), в консоли следующее:
[20:45:46 INFO] [geyser]: Sonechko6675 отключился от сервера Java по причине Read timed out.
[20:45:46 ERROR] [geyser]: An exception occurred:
io.netty.handler.timeout.ReadTimeoutException: null


Нужно тчоб подключаться могли клиенты разных версий. Я уже не знаю что нужно сделать чтоб клиенты бедрок могли подключаться к серверу (просто неделя времени ушла впустую). Все инструкции разработчиков по установке не дают результата. Пока что сервер в разработке на локальном ПК под управлением Windows, но переедет на VPS в Debian. Все порты открыты и прослушиваются: 25565 UDP/TCP - Velocity; 25566 - сервер выживания; 19132 UDP/TCP - Bedrock.

1. Нужен пример конфигов Geyer и Velocity (возможно по примеру смогу определить свои ошибки)

YAML:
# --------------------------------
# Geyser Configuration File
#
# A bridge between Minecraft: Bedrock Edition and Minecraft: Java Edition.
#
# GitHub: https://github.com/GeyserMC/Geyser
# Discord: https://discord.gg/geysermc
# Wiki: https://wiki.geysermc.org/
#
# NOTICE: See https://wiki.geysermc.org/geyser/setup/ for the setup guide. Many video tutorials are outdated.
# In most cases, especially with server hosting providers, further hosting-specific configuration is required.
# --------------------------------

bedrock:
  # The IP address that will listen for connections.
  # Generally, you should only uncomment and change this if you want to limit what IPs can connect to your server.
  address: 0.0.0.0
  # The port that will listen for connections
  port: 19132
  # Some hosting services change your Java port everytime you start the server and require the same port to be used for Bedrock.
  # This option makes the Bedrock port the same as the Java port every time you start the server.
  # This option is for the plugin version only.
  clone-remote-port: false
  # The MOTD that will be broadcasted to Minecraft: Bedrock Edition clients. This is irrelevant if "passthrough-motd" is set to true
  # If either of these are empty, the respective string will default to "Geyser"
  motd1: "----"
  motd2: "----"
  # The Server Name that will be sent to Minecraft: Bedrock Edition clients. This is visible in both the pause menu and the settings menu.
  server-name: "-----"
  # How much to compress network traffic to the Bedrock client. The higher the number, the more CPU usage used, but
  # the smaller the bandwidth used. Does not have any effect below -1 or above 9. Set to -1 to disable.
  compression-level: 6
  # The port to broadcast to Bedrock clients with the MOTD that they should use to connect to the server.
  # DO NOT uncomment and change this unless Geyser runs on a different internal port than the one that is used to connect.
  # broadcast-port: 19132
  # Whether to enable PROXY protocol or not for clients. You DO NOT WANT this feature unless you run UDP reverse proxy
  # in front of your Geyser instance.
  enable-proxy-protocol: false
  # A list of allowed PROXY protocol speaking proxy IP addresses/subnets. Only effective when "enable-proxy-protocol" is enabled, and
  # should really only be used when you are not able to use a proper firewall (usually true with shared hosting providers etc.).
  # Keeping this list empty means there is no IP address whitelist.
  # Both IP addresses and subnets are supported.
  #proxy-protocol-whitelisted-ips: [ "127.0.0.1", "172.18.0.0/16" ]
remote:
  # The IP address of the remote (Java Edition) server
  # If it is "auto", for standalone version the remote address will be set to 127.0.0.1,
  # for plugin versions, it is recommended to keep this as "auto" so Geyser will automatically configure address, port, and auth-type.
  # Leave as "auto" if floodgate is installed.
  address: auto
  # The port of the remote (Java Edition) server
  # For plugin versions, if address has been set to "auto", the port will also follow the server's listening port.
  port: 25565
  # Authentication type. Can be offline, online, or floodgate (see https://github.com/GeyserMC/Geyser/wiki/Floodgate).
  # For plugin versions, it's recommended to keep the `address` field to "auto" so Floodgate support is automatically configured.
  # If Floodgate is installed and `address:` is set to "auto", then "auth-type: floodgate" will automatically be used.
  auth-type: offline
  # Allow for password-based authentication methods through Geyser. Only useful in online mode.
  # If this is false, users must authenticate to Microsoft using a code provided by Geyser on their desktop.
  allow-password-authentication: true
  # Whether to enable PROXY protocol or not while connecting to the server.
  # This is useful only when:
  # 1) Your server supports PROXY protocol (it probably doesn't)
  # 2) You run Velocity or BungeeCord with the option enabled in the proxy's main config.
  # IF YOU DON'T KNOW WHAT THIS IS, DON'T TOUCH IT!
  use-proxy-protocol: false
  # Forward the hostname that the Bedrock client used to connect over to the Java server
  # This is designed to be used for forced hosts on proxies
  forward-hostname: false

# Floodgate uses encryption to ensure use from authorised sources.
# This should point to the public key generated by Floodgate (BungeeCord, Spigot or Velocity)
# You can ignore this when not using Floodgate.
# If you're using a plugin version of Floodgate on the same server, the key will automatically be picked up from Floodgate.
floodgate-key-file: key.pem

# For online mode authentication type only.
# Stores a list of Bedrock players that should have their Java Edition account saved after login.
# This saves a token that can be reused to authenticate the player later. This does not save emails or passwords,
# but you should still be cautious when adding to this list and giving others access to this Geyser instance's files.
# Removing a name from this list will delete its cached login information on the next Geyser startup.
# The file that tokens will be saved in is in the same folder as this config, named "saved-refresh-tokens.json".
saved-user-logins:
  - ThisExampleUsernameShouldBeLongEnoughToNeverBeAnXboxUsername
  - ThisOtherExampleUsernameShouldAlsoBeLongEnough

# Specify how many seconds to wait while user authorizes Geyser to access their Microsoft account.
# User is allowed to disconnect from the server during this period.
pending-authentication-timeout: 120

# Bedrock clients can freeze when opening up the command prompt for the first time if given a lot of commands.
# Disabling this will prevent command suggestions from being sent and solve freezing for Bedrock clients.
command-suggestions: true

# The following three options enable "ping passthrough" - the MOTD, player count and/or protocol name gets retrieved from the Java server.
# Relay the MOTD from the remote server to Bedrock players.
passthrough-motd: true
# Relay the player count and max players from the remote server to Bedrock players.
passthrough-player-counts: true
# Enable LEGACY ping passthrough. There is no need to enable this unless your MOTD or player count does not appear properly.
# This option does nothing on standalone.
legacy-ping-passthrough: false
# How often to ping the remote server, in seconds. Only relevant for standalone or legacy ping passthrough.
# Increase if you are getting BrokenPipe errors.
ping-passthrough-interval: 3

# Whether to forward player ping to the server. While enabling this will allow Bedrock players to have more accurate
# ping, it may also cause players to time out more easily.
forward-player-ping: false

# Maximum amount of players that can connect. This is only visual at this time and does not actually limit player count.
max-players: 100

# If debug messages should be sent through console
debug-mode: false

# Allow third party capes to be visible. Currently allowing:
# OptiFine capes, LabyMod capes, 5Zig capes and MinecraftCapes
allow-third-party-capes: false

# Allow third party deadmau5 ears to be visible. Currently allowing:
# MinecraftCapes
allow-third-party-ears: false

# Allow a fake cooldown indicator to be sent. Bedrock players otherwise do not see a cooldown as they still use 1.8 combat.
# Please note: if the cooldown is enabled, some users may see a black box during the cooldown sequence, like below:
# https://cdn.discordapp.com/attachments/613170125696270357/957075682230419466/Screenshot_from_2022-03-25_20-35-08.png
# This can be disabled by going into Bedrock settings under the accessibility tab and setting "Text Background Opacity" to 0
# This setting can be set to "title", "actionbar" or "false"
show-cooldown: title

# Controls if coordinates are shown to players.
show-coordinates: true

# Whether Bedrock players are blocked from performing their scaffolding-style bridging.
disable-bedrock-scaffolding: false

# If set, when a Bedrock player performs any emote, it will swap the offhand and mainhand items, just like the Java Edition keybind
# There are three options this can be set to:
# disabled - the default/fallback, which doesn't apply this workaround
# no-emotes - emotes will NOT be sent to other Bedrock clients and offhand will be swapped. This effectively disables all emotes from being seen.
# emotes-and-offhand - emotes will be sent to Bedrock clients and offhand will be swapped
emote-offhand-workaround: "disabled"

# The default locale if we dont have the one the client requested. Uncomment to not use the default system language.
# default-locale: en_us

# Specify how many days images will be cached to disk to save downloading them from the internet.
# A value of 0 is disabled. (Default: 0)
cache-images: 0

# Allows custom skulls to be displayed. Keeping them enabled may cause a performance decrease on older/weaker devices.
allow-custom-skulls: true

# The maximum number of custom skulls to be displayed per player. Increasing this may decrease performance on weaker devices.
# Setting this to -1 will cause all custom skulls to be displayed regardless of distance or number.
max-visible-custom-skulls: 128

# The radius in blocks around the player in which custom skulls are displayed.
custom-skull-render-distance: 32

# Whether to add any items and blocks which normally does not exist in Bedrock Edition.
# This should only need to be disabled if using a proxy that does not use the "transfer packet" style of server switching.
# If this is disabled, furnace minecart items will be mapped to hopper minecart items.
# Geyser's block, item, and skull mappings systems will also be disabled.
# This option requires a restart of Geyser in order to change its setting.
add-non-bedrock-items: true

# Bedrock prevents building and displaying blocks above Y127 in the Nether.
# This config option works around that by changing the Nether dimension ID to the End ID.
# The main downside to this is that the entire Nether will have the same red fog rather than having different fog for each biome.
above-bedrock-nether-building: false

# Force clients to load all resource packs if there are any.
# If set to false, it allows the user to connect to the server even if they don't
# want to download the resource packs.
force-resource-packs: true

# Allows Xbox achievements to be unlocked.
# THIS DISABLES ALL COMMANDS FROM SUCCESSFULLY RUNNING FOR BEDROCK IN-GAME, as otherwise Bedrock thinks you are cheating.
xbox-achievements-enabled: false

# Whether player IP addresses will be logged by the server.
log-player-ip-addresses: true

# Whether to alert the console and operators that a new Geyser version is available that supports a Bedrock version
# that this Geyser version does not support. It's recommended to keep this option enabled, as many Bedrock platforms
# auto-update.
notify-on-new-bedrock-update: true

# Which item to use to mark unavailable slots in a Bedrock player inventory. Examples of this are the 2x2 crafting grid while in creative,
# or custom inventory menus with sizes different from the usual 3x9. A barrier block is the default item.
unusable-space-block: minecraft:barrier

# bStats is a stat tracker that is entirely anonymous and tracks only basic information
# about Geyser, such as how many people are online, how many servers are using Geyser,
# what OS is being used, etc. You can learn more about bStats here: https://bstats.org/.
# https://bstats.org/plugin/server-implementation/GeyserMC
metrics:
  # If metrics should be enabled
  enabled: true
  # UUID of server, don't change!
  uuid: 298e8e3a-1786-4daf-adc2-369708d67163

# ADVANCED OPTIONS - DO NOT TOUCH UNLESS YOU KNOW WHAT YOU ARE DOING!

# Geyser updates the Scoreboard after every Scoreboard packet, but when Geyser tries to handle
# a lot of scoreboard packets per second can cause serious lag.
# This option allows you to specify after how many Scoreboard packets per seconds
# the Scoreboard updates will be limited to four updates per second.
scoreboard-packet-threshold: 20

# Allow connections from ProxyPass and Waterdog.
# See https://www.spigotmc.org/wiki/firewall-guide/ for assistance - use UDP instead of TCP.
enable-proxy-connections: false

# The internet supports a maximum MTU of 1492 but could cause issues with packet fragmentation.
# 1400 is the default.
mtu: 1400

# Whether to connect directly into the Java server without creating a TCP connection.
# This should only be disabled if a plugin that interfaces with packets or the network does not work correctly with Geyser.
# If enabled on plugin versions, the remote address and port sections are ignored
# If disabled on plugin versions, expect performance decrease and latency increase
use-direct-connection: true

# Whether Geyser should attempt to disable compression for Bedrock players. This should be a benefit as there is no need to compress data
# when Java packets aren't being handled over the network.
# This requires use-direct-connection to be true.
disable-compression: true

config-version: 4
YAML:
# Версия конфигурации. Не меняйте это
config-version = "2.6"

# К какому порту должен быть привязан прокси? По умолчанию мы привяжемся ко всем адресам на порту 25577.
bind = "0.0.0.0:25565"

# Каким должен быть MOTD? Это отображается, когда игрок добавляет ваш сервер в
# их список серверов. Принимается только формат MiniMessage.
motd = "Название моего сервера"

# Что мы должны отображать для максимального количества игроков? (Velocity не поддерживает ограничение
# от количества игроков онлайн.)
show-max-players = 100

# Должны ли мы аутентифицировать игроков с помощью Mojang? По умолчанию это включено.
online-mode = false

# Должен ли прокси применять новый стандарт безопасности открытого ключа? По умолчанию это включено.
force-key-authentication = false

# Если ISP/AS клиента, отправленный с этого прокси, отличается от того, что от Mojang
# сервер аутентификации, игрока кикнут. Это запрещает некоторые VPN и прокси.
# соединений, но это слабая форма защиты.
prevent-client-proxy-connections = false

# Должны ли мы пересылать IP-адреса и другие данные на внутренние серверы?
# Доступные Варианты:
#
# - "none":        переадресация выполняться не будет. Будет видно, что все игроки подключаются.
#                  от прокси и будет иметь UUID автономного режима.
# - "legacy":      пересылать IP-адреса и UUID игроков в формате, совместимом с BungeeCord. Использовать это
#                  если вы запускаете серверы с Minecraft 1.12 или ниже.
# - «bungeeguard»: пересылать IP-адреса и UUID игроков в формате, поддерживаемом BungeeGuard.
#                  плагин. Используйте это, если вы запускаете серверы с Minecraft 1.12 или более ранней версии и
#                  невозможно реализовать брандмауэр сетевого уровня (на общем хосте).
# - "modern":      пересылать IP-адреса и UUID игроков в процессе входа в систему с помощью
#                  Собственная переадресация Velocity. Применимо только для Minecraft 1.13 или выше.
player-info-forwarding-mode = "MODERN"

# Если вы используете современную IP-пересылку или BungeeGuard, настройте здесь файл, содержащий уникальный секретный код.
# Ожидается, что файл будет в кодировке UTF-8 и не будет пустым.
forwarding-secret-file = "forwarding.secret"

# Сообщите, поддерживает ли ваш сервер Forge. Если вы используете модифицированный сервер, мы
# предложите включить это.
#
# Если в вашей сети постоянно работает один пакет модов, рассмотрите возможность использования ping-passthrough = "mods"
# вместо этого для более удобного отображения в списке серверов.
announce-forge = false

# Если включено (по умолчанию false) и прокси находится в онлайн-режиме, Velocity выключит
# любой существующий игрок, находящийся в сети, если была предпринята повторная попытка подключения.
kick-existing-players = false

# Должен ли Velocity передавать запросы ping списка серверов на внутренний сервер?
# Доступные Варианты:
#
# - "disabled":    сквозная передача не будет осуществляться. velocity.toml и server-icon.png
#                  определит первоначальный ответ на пинг списка серверов.
# - "mods":        Передаёт в ответ только список модов с вашего внутреннего сервера.
#                  Первый сервер в вашем списке попыток (или принудительном хосте) со списком модов будет
#                  использовал. Если нет возможности связаться с внутренними серверами, Velocity не отобразит никаких
#                  информация о моде.
# - "description": Использует описание и список модов с внутреннего сервера. Первый
#                  сервер в списке попыток (или принудительного хоста), который отвечает, используется для
#                  описание и список модов.
# - "all":         Использует ответ внутреннего сервера в качестве ответа прокси. Скорость
#                  Конфигурация используется, если не удалось связаться с серверами.
ping-passthrough = "DISABLED"

# Если этот параметр не включен (по умолчанию — true), IP-адреса игроков будут заменены на <ip-адрес скрыт> в журналах.
enable-player-address-logging = true

[servers]
# Здесь настройте свои серверы. Каждый ключ представляет имя сервера и значение.
# представляет IP-адрес сервера, к которому необходимо подключиться.
#lobby = "127.0.0.1:30066"
#factions = "127.0.0.1:30067"
#minigames = "127.0.0.1:30068"
survival = "127.0.0.1:25566"

# В каком порядке мы должны проверять серверы, когда игрок входит в систему или его кикнут с сервера.
try = [
    "survival"
]

[forced-hosts]
# Здесь настройте свои принудительные хосты.
#"lobby.example.com" = [
#    "lobby"
#]
#"factions.example.com" = [
#    "factions"
#]
#"minigames.example.com" = [
#    "minigames"
#]

[advanced]
# Насколько большим должен быть пакет Minecraft, прежде чем мы его сжимаем. Установка этого значения на ноль приведет к
# сжимаем все пакеты, а установка значения -1 полностью отключит сжатие.
compression-threshold = 256

# Насколько сильно должно быть сжато (от 0 до 9). По умолчанию установлено значение -1, при котором используется
# уровень по умолчанию 6.
compression-level = -1

# Как быстро (в миллисекундах) клиентам разрешено подключаться после последнего подключения? К
# по умолчанию это три секунды. Отключите это, установив значение 0.
login-ratelimit = 3000

# Укажите здесь собственный таймаут для таймаутов соединения. По умолчанию — пять секунд.
connection-timeout = 5000

# Здесь укажите таймаут чтения для соединений. Значение по умолчанию — 30 (30000) секунд.
read-timeout = 60000

# Включает совместимость с протоколом PROXY HAProxy. Если вы не знаете, для чего это нужно, то
# не включайте его.
haproxy-protocol = false

# Включает поддержку быстрого открытия TCP на прокси. Требуется прокси для работы в Linux.
tcp-fast-open = false

# Включает поддержку канала обмена сообщениями плагина BungeeCord на Velocity.
bungee-plugin-message-channel = true

# Показывает пинг-запросы к прокси от клиентов.
show-ping-requests = false

# По умолчанию Velocity попытается корректно обработать ситуации, когда пользователь неожиданно
# теряет соединение с сервером без явного сообщения об отключении, пытаясь отключить
# пользователь вернулся, за исключением случаев таймаута чтения. Вместо этого BungeeCord отключит пользователя. Ты
# можно отключить этот параметр, чтобы использовать поведение BungeeCord.
failover-on-unexpected-server-disconnect = true

# Объявляет команды прокси для клиентов версии 1.13+.
announce-proxy-commands = true

# Включает протоколирование команд
log-command-executions = false

# Включает логирование подключений игроков при подключении к прокси, переключении серверов
# и отключаемся от прокси.
log-player-connections = true

[query]
# Включить ли ответ на ответы на запросы GameSpy 4 или нет.
enabled = false

# Если запрос включен, какой порт должен прослушивать протокол запроса?
port = 25566

# Это имя карты, которое сообщается службам запросов.
map = "Velocity"

# Должны ли плагины отображаться в ответе на запрос по умолчанию или нет
show-plugins = false

2. Возможно нужен дополнительный список необходимых плагинов, для нормальной работы.
Мои плагины:
Geyser-Velocity
limboapi
limboauth
limbofilter
LuckPerms-Velocity
SkinsRestorer


Прошу тапками не кидать если я что то упустил или чего то не знаю, не все ж рождаются админанми да?)))
 
Решение
Удалил config.yml в папке limboapi, и все заработало (после перезапуска перенастроил). Можно заходить с любых версий, как Java так и Bedrock, и да, без Viaversion на Velocity. Viaversion, ViaBackwards и ViaRewind, стоят на Backend сервере.
Кто нибудь может помочь в настройке, чтоб можно было подключаться бедроку через Velocity, все клиенты Java заходят без проблем, Bedrock видит подключение в списке серверов, но при подключении долго загружается, потом отключается с ошибкой Read timed out (клиент), в консоли следующее:
[20:45:46 INFO] [geyser]: Sonechko6675 отключился от сервера Java по причине Read timed out.
[20:45:46 ERROR] [geyser]: An exception occurred:
io.netty.handler.timeout.ReadTimeoutException: null


Нужно тчоб подключаться могли клиенты разных версий. Я уже не знаю что нужно сделать чтоб клиенты бедрок могли подключаться к серверу (просто неделя времени ушла впустую). Все инструкции разработчиков по установке не дают результата. Пока что сервер в разработке на локальном ПК под управлением Windows, но переедет на VPS в Debian. Все порты открыты и прослушиваются: 25565 UDP/TCP - Velocity; 25566 - сервер выживания; 19132 UDP/TCP - Bedrock.

1. Нужен пример конфигов Geyer и Velocity (возможно по примеру смогу определить свои ошибки)

YAML:
# --------------------------------
# Geyser Configuration File
#
# A bridge between Minecraft: Bedrock Edition and Minecraft: Java Edition.
#
# GitHub: https://github.com/GeyserMC/Geyser
# Discord: https://discord.gg/geysermc
# Wiki: https://wiki.geysermc.org/
#
# NOTICE: See https://wiki.geysermc.org/geyser/setup/ for the setup guide. Many video tutorials are outdated.
# In most cases, especially with server hosting providers, further hosting-specific configuration is required.
# --------------------------------

bedrock:
  # The IP address that will listen for connections.
  # Generally, you should only uncomment and change this if you want to limit what IPs can connect to your server.
  address: 0.0.0.0
  # The port that will listen for connections
  port: 19132
  # Some hosting services change your Java port everytime you start the server and require the same port to be used for Bedrock.
  # This option makes the Bedrock port the same as the Java port every time you start the server.
  # This option is for the plugin version only.
  clone-remote-port: false
  # The MOTD that will be broadcasted to Minecraft: Bedrock Edition clients. This is irrelevant if "passthrough-motd" is set to true
  # If either of these are empty, the respective string will default to "Geyser"
  motd1: "----"
  motd2: "----"
  # The Server Name that will be sent to Minecraft: Bedrock Edition clients. This is visible in both the pause menu and the settings menu.
  server-name: "-----"
  # How much to compress network traffic to the Bedrock client. The higher the number, the more CPU usage used, but
  # the smaller the bandwidth used. Does not have any effect below -1 or above 9. Set to -1 to disable.
  compression-level: 6
  # The port to broadcast to Bedrock clients with the MOTD that they should use to connect to the server.
  # DO NOT uncomment and change this unless Geyser runs on a different internal port than the one that is used to connect.
  # broadcast-port: 19132
  # Whether to enable PROXY protocol or not for clients. You DO NOT WANT this feature unless you run UDP reverse proxy
  # in front of your Geyser instance.
  enable-proxy-protocol: false
  # A list of allowed PROXY protocol speaking proxy IP addresses/subnets. Only effective when "enable-proxy-protocol" is enabled, and
  # should really only be used when you are not able to use a proper firewall (usually true with shared hosting providers etc.).
  # Keeping this list empty means there is no IP address whitelist.
  # Both IP addresses and subnets are supported.
  #proxy-protocol-whitelisted-ips: [ "127.0.0.1", "172.18.0.0/16" ]
remote:
  # The IP address of the remote (Java Edition) server
  # If it is "auto", for standalone version the remote address will be set to 127.0.0.1,
  # for plugin versions, it is recommended to keep this as "auto" so Geyser will automatically configure address, port, and auth-type.
  # Leave as "auto" if floodgate is installed.
  address: auto
  # The port of the remote (Java Edition) server
  # For plugin versions, if address has been set to "auto", the port will also follow the server's listening port.
  port: 25565
  # Authentication type. Can be offline, online, or floodgate (see https://github.com/GeyserMC/Geyser/wiki/Floodgate).
  # For plugin versions, it's recommended to keep the `address` field to "auto" so Floodgate support is automatically configured.
  # If Floodgate is installed and `address:` is set to "auto", then "auth-type: floodgate" will automatically be used.
  auth-type: offline
  # Allow for password-based authentication methods through Geyser. Only useful in online mode.
  # If this is false, users must authenticate to Microsoft using a code provided by Geyser on their desktop.
  allow-password-authentication: true
  # Whether to enable PROXY protocol or not while connecting to the server.
  # This is useful only when:
  # 1) Your server supports PROXY protocol (it probably doesn't)
  # 2) You run Velocity or BungeeCord with the option enabled in the proxy's main config.
  # IF YOU DON'T KNOW WHAT THIS IS, DON'T TOUCH IT!
  use-proxy-protocol: false
  # Forward the hostname that the Bedrock client used to connect over to the Java server
  # This is designed to be used for forced hosts on proxies
  forward-hostname: false

# Floodgate uses encryption to ensure use from authorised sources.
# This should point to the public key generated by Floodgate (BungeeCord, Spigot or Velocity)
# You can ignore this when not using Floodgate.
# If you're using a plugin version of Floodgate on the same server, the key will automatically be picked up from Floodgate.
floodgate-key-file: key.pem

# For online mode authentication type only.
# Stores a list of Bedrock players that should have their Java Edition account saved after login.
# This saves a token that can be reused to authenticate the player later. This does not save emails or passwords,
# but you should still be cautious when adding to this list and giving others access to this Geyser instance's files.
# Removing a name from this list will delete its cached login information on the next Geyser startup.
# The file that tokens will be saved in is in the same folder as this config, named "saved-refresh-tokens.json".
saved-user-logins:
  - ThisExampleUsernameShouldBeLongEnoughToNeverBeAnXboxUsername
  - ThisOtherExampleUsernameShouldAlsoBeLongEnough

# Specify how many seconds to wait while user authorizes Geyser to access their Microsoft account.
# User is allowed to disconnect from the server during this period.
pending-authentication-timeout: 120

# Bedrock clients can freeze when opening up the command prompt for the first time if given a lot of commands.
# Disabling this will prevent command suggestions from being sent and solve freezing for Bedrock clients.
command-suggestions: true

# The following three options enable "ping passthrough" - the MOTD, player count and/or protocol name gets retrieved from the Java server.
# Relay the MOTD from the remote server to Bedrock players.
passthrough-motd: true
# Relay the player count and max players from the remote server to Bedrock players.
passthrough-player-counts: true
# Enable LEGACY ping passthrough. There is no need to enable this unless your MOTD or player count does not appear properly.
# This option does nothing on standalone.
legacy-ping-passthrough: false
# How often to ping the remote server, in seconds. Only relevant for standalone or legacy ping passthrough.
# Increase if you are getting BrokenPipe errors.
ping-passthrough-interval: 3

# Whether to forward player ping to the server. While enabling this will allow Bedrock players to have more accurate
# ping, it may also cause players to time out more easily.
forward-player-ping: false

# Maximum amount of players that can connect. This is only visual at this time and does not actually limit player count.
max-players: 100

# If debug messages should be sent through console
debug-mode: false

# Allow third party capes to be visible. Currently allowing:
# OptiFine capes, LabyMod capes, 5Zig capes and MinecraftCapes
allow-third-party-capes: false

# Allow third party deadmau5 ears to be visible. Currently allowing:
# MinecraftCapes
allow-third-party-ears: false

# Allow a fake cooldown indicator to be sent. Bedrock players otherwise do not see a cooldown as they still use 1.8 combat.
# Please note: if the cooldown is enabled, some users may see a black box during the cooldown sequence, like below:
# https://cdn.discordapp.com/attachments/613170125696270357/957075682230419466/Screenshot_from_2022-03-25_20-35-08.png
# This can be disabled by going into Bedrock settings under the accessibility tab and setting "Text Background Opacity" to 0
# This setting can be set to "title", "actionbar" or "false"
show-cooldown: title

# Controls if coordinates are shown to players.
show-coordinates: true

# Whether Bedrock players are blocked from performing their scaffolding-style bridging.
disable-bedrock-scaffolding: false

# If set, when a Bedrock player performs any emote, it will swap the offhand and mainhand items, just like the Java Edition keybind
# There are three options this can be set to:
# disabled - the default/fallback, which doesn't apply this workaround
# no-emotes - emotes will NOT be sent to other Bedrock clients and offhand will be swapped. This effectively disables all emotes from being seen.
# emotes-and-offhand - emotes will be sent to Bedrock clients and offhand will be swapped
emote-offhand-workaround: "disabled"

# The default locale if we dont have the one the client requested. Uncomment to not use the default system language.
# default-locale: en_us

# Specify how many days images will be cached to disk to save downloading them from the internet.
# A value of 0 is disabled. (Default: 0)
cache-images: 0

# Allows custom skulls to be displayed. Keeping them enabled may cause a performance decrease on older/weaker devices.
allow-custom-skulls: true

# The maximum number of custom skulls to be displayed per player. Increasing this may decrease performance on weaker devices.
# Setting this to -1 will cause all custom skulls to be displayed regardless of distance or number.
max-visible-custom-skulls: 128

# The radius in blocks around the player in which custom skulls are displayed.
custom-skull-render-distance: 32

# Whether to add any items and blocks which normally does not exist in Bedrock Edition.
# This should only need to be disabled if using a proxy that does not use the "transfer packet" style of server switching.
# If this is disabled, furnace minecart items will be mapped to hopper minecart items.
# Geyser's block, item, and skull mappings systems will also be disabled.
# This option requires a restart of Geyser in order to change its setting.
add-non-bedrock-items: true

# Bedrock prevents building and displaying blocks above Y127 in the Nether.
# This config option works around that by changing the Nether dimension ID to the End ID.
# The main downside to this is that the entire Nether will have the same red fog rather than having different fog for each biome.
above-bedrock-nether-building: false

# Force clients to load all resource packs if there are any.
# If set to false, it allows the user to connect to the server even if they don't
# want to download the resource packs.
force-resource-packs: true

# Allows Xbox achievements to be unlocked.
# THIS DISABLES ALL COMMANDS FROM SUCCESSFULLY RUNNING FOR BEDROCK IN-GAME, as otherwise Bedrock thinks you are cheating.
xbox-achievements-enabled: false

# Whether player IP addresses will be logged by the server.
log-player-ip-addresses: true

# Whether to alert the console and operators that a new Geyser version is available that supports a Bedrock version
# that this Geyser version does not support. It's recommended to keep this option enabled, as many Bedrock platforms
# auto-update.
notify-on-new-bedrock-update: true

# Which item to use to mark unavailable slots in a Bedrock player inventory. Examples of this are the 2x2 crafting grid while in creative,
# or custom inventory menus with sizes different from the usual 3x9. A barrier block is the default item.
unusable-space-block: minecraft:barrier

# bStats is a stat tracker that is entirely anonymous and tracks only basic information
# about Geyser, such as how many people are online, how many servers are using Geyser,
# what OS is being used, etc. You can learn more about bStats here: https://bstats.org/.
# https://bstats.org/plugin/server-implementation/GeyserMC
metrics:
  # If metrics should be enabled
  enabled: true
  # UUID of server, don't change!
  uuid: 298e8e3a-1786-4daf-adc2-369708d67163

# ADVANCED OPTIONS - DO NOT TOUCH UNLESS YOU KNOW WHAT YOU ARE DOING!

# Geyser updates the Scoreboard after every Scoreboard packet, but when Geyser tries to handle
# a lot of scoreboard packets per second can cause serious lag.
# This option allows you to specify after how many Scoreboard packets per seconds
# the Scoreboard updates will be limited to four updates per second.
scoreboard-packet-threshold: 20

# Allow connections from ProxyPass and Waterdog.
# See https://www.spigotmc.org/wiki/firewall-guide/ for assistance - use UDP instead of TCP.
enable-proxy-connections: false

# The internet supports a maximum MTU of 1492 but could cause issues with packet fragmentation.
# 1400 is the default.
mtu: 1400

# Whether to connect directly into the Java server without creating a TCP connection.
# This should only be disabled if a plugin that interfaces with packets or the network does not work correctly with Geyser.
# If enabled on plugin versions, the remote address and port sections are ignored
# If disabled on plugin versions, expect performance decrease and latency increase
use-direct-connection: true

# Whether Geyser should attempt to disable compression for Bedrock players. This should be a benefit as there is no need to compress data
# when Java packets aren't being handled over the network.
# This requires use-direct-connection to be true.
disable-compression: true

config-version: 4
YAML:
# Версия конфигурации. Не меняйте это
config-version = "2.6"

# К какому порту должен быть привязан прокси? По умолчанию мы привяжемся ко всем адресам на порту 25577.
bind = "0.0.0.0:25565"

# Каким должен быть MOTD? Это отображается, когда игрок добавляет ваш сервер в
# их список серверов. Принимается только формат MiniMessage.
motd = "Название моего сервера"

# Что мы должны отображать для максимального количества игроков? (Velocity не поддерживает ограничение
# от количества игроков онлайн.)
show-max-players = 100

# Должны ли мы аутентифицировать игроков с помощью Mojang? По умолчанию это включено.
online-mode = false

# Должен ли прокси применять новый стандарт безопасности открытого ключа? По умолчанию это включено.
force-key-authentication = false

# Если ISP/AS клиента, отправленный с этого прокси, отличается от того, что от Mojang
# сервер аутентификации, игрока кикнут. Это запрещает некоторые VPN и прокси.
# соединений, но это слабая форма защиты.
prevent-client-proxy-connections = false

# Должны ли мы пересылать IP-адреса и другие данные на внутренние серверы?
# Доступные Варианты:
#
# - "none":        переадресация выполняться не будет. Будет видно, что все игроки подключаются.
#                  от прокси и будет иметь UUID автономного режима.
# - "legacy":      пересылать IP-адреса и UUID игроков в формате, совместимом с BungeeCord. Использовать это
#                  если вы запускаете серверы с Minecraft 1.12 или ниже.
# - «bungeeguard»: пересылать IP-адреса и UUID игроков в формате, поддерживаемом BungeeGuard.
#                  плагин. Используйте это, если вы запускаете серверы с Minecraft 1.12 или более ранней версии и
#                  невозможно реализовать брандмауэр сетевого уровня (на общем хосте).
# - "modern":      пересылать IP-адреса и UUID игроков в процессе входа в систему с помощью
#                  Собственная переадресация Velocity. Применимо только для Minecraft 1.13 или выше.
player-info-forwarding-mode = "MODERN"

# Если вы используете современную IP-пересылку или BungeeGuard, настройте здесь файл, содержащий уникальный секретный код.
# Ожидается, что файл будет в кодировке UTF-8 и не будет пустым.
forwarding-secret-file = "forwarding.secret"

# Сообщите, поддерживает ли ваш сервер Forge. Если вы используете модифицированный сервер, мы
# предложите включить это.
#
# Если в вашей сети постоянно работает один пакет модов, рассмотрите возможность использования ping-passthrough = "mods"
# вместо этого для более удобного отображения в списке серверов.
announce-forge = false

# Если включено (по умолчанию false) и прокси находится в онлайн-режиме, Velocity выключит
# любой существующий игрок, находящийся в сети, если была предпринята повторная попытка подключения.
kick-existing-players = false

# Должен ли Velocity передавать запросы ping списка серверов на внутренний сервер?
# Доступные Варианты:
#
# - "disabled":    сквозная передача не будет осуществляться. velocity.toml и server-icon.png
#                  определит первоначальный ответ на пинг списка серверов.
# - "mods":        Передаёт в ответ только список модов с вашего внутреннего сервера.
#                  Первый сервер в вашем списке попыток (или принудительном хосте) со списком модов будет
#                  использовал. Если нет возможности связаться с внутренними серверами, Velocity не отобразит никаких
#                  информация о моде.
# - "description": Использует описание и список модов с внутреннего сервера. Первый
#                  сервер в списке попыток (или принудительного хоста), который отвечает, используется для
#                  описание и список модов.
# - "all":         Использует ответ внутреннего сервера в качестве ответа прокси. Скорость
#                  Конфигурация используется, если не удалось связаться с серверами.
ping-passthrough = "DISABLED"

# Если этот параметр не включен (по умолчанию — true), IP-адреса игроков будут заменены на <ip-адрес скрыт> в журналах.
enable-player-address-logging = true

[servers]
# Здесь настройте свои серверы. Каждый ключ представляет имя сервера и значение.
# представляет IP-адрес сервера, к которому необходимо подключиться.
#lobby = "127.0.0.1:30066"
#factions = "127.0.0.1:30067"
#minigames = "127.0.0.1:30068"
survival = "127.0.0.1:25566"

# В каком порядке мы должны проверять серверы, когда игрок входит в систему или его кикнут с сервера.
try = [
    "survival"
]

[forced-hosts]
# Здесь настройте свои принудительные хосты.
#"lobby.example.com" = [
#    "lobby"
#]
#"factions.example.com" = [
#    "factions"
#]
#"minigames.example.com" = [
#    "minigames"
#]

[advanced]
# Насколько большим должен быть пакет Minecraft, прежде чем мы его сжимаем. Установка этого значения на ноль приведет к
# сжимаем все пакеты, а установка значения -1 полностью отключит сжатие.
compression-threshold = 256

# Насколько сильно должно быть сжато (от 0 до 9). По умолчанию установлено значение -1, при котором используется
# уровень по умолчанию 6.
compression-level = -1

# Как быстро (в миллисекундах) клиентам разрешено подключаться после последнего подключения? К
# по умолчанию это три секунды. Отключите это, установив значение 0.
login-ratelimit = 3000

# Укажите здесь собственный таймаут для таймаутов соединения. По умолчанию — пять секунд.
connection-timeout = 5000

# Здесь укажите таймаут чтения для соединений. Значение по умолчанию — 30 (30000) секунд.
read-timeout = 60000

# Включает совместимость с протоколом PROXY HAProxy. Если вы не знаете, для чего это нужно, то
# не включайте его.
haproxy-protocol = false

# Включает поддержку быстрого открытия TCP на прокси. Требуется прокси для работы в Linux.
tcp-fast-open = false

# Включает поддержку канала обмена сообщениями плагина BungeeCord на Velocity.
bungee-plugin-message-channel = true

# Показывает пинг-запросы к прокси от клиентов.
show-ping-requests = false

# По умолчанию Velocity попытается корректно обработать ситуации, когда пользователь неожиданно
# теряет соединение с сервером без явного сообщения об отключении, пытаясь отключить
# пользователь вернулся, за исключением случаев таймаута чтения. Вместо этого BungeeCord отключит пользователя. Ты
# можно отключить этот параметр, чтобы использовать поведение BungeeCord.
failover-on-unexpected-server-disconnect = true

# Объявляет команды прокси для клиентов версии 1.13+.
announce-proxy-commands = true

# Включает протоколирование команд
log-command-executions = false

# Включает логирование подключений игроков при подключении к прокси, переключении серверов
# и отключаемся от прокси.
log-player-connections = true

[query]
# Включить ли ответ на ответы на запросы GameSpy 4 или нет.
enabled = false

# Если запрос включен, какой порт должен прослушивать протокол запроса?
port = 25566

# Это имя карты, которое сообщается службам запросов.
map = "Velocity"

# Должны ли плагины отображаться в ответе на запрос по умолчанию или нет
show-plugins = false

2. Возможно нужен дополнительный список необходимых плагинов, для нормальной работы.
Мои плагины:
Geyser-Velocity
limboapi
limboauth
limbofilter
LuckPerms-Velocity
SkinsRestorer

Прошу тапками не кидать если я что то упустил или чего то не знаю, не все ж рождаются админанми да?)))
Плагин Viaversion устанавливал?
 
Вообще то, на сколько я знаю, устанавливать Viaversion нет смысла, поскольку прокси и так поддерживает если не все, то почти все версии. ViaVersion ставить нужно только на бекенд сервера.
 
Вообще то, на сколько я знаю, устанавливать Viaversion нет смысла, поскольку прокси и так поддерживает если не все, то почти все версии. ViaVersion ставить нужно только на бекенд сервера.
Разве? Вообще-то вроде ж нужно
 
Разве? Вообще-то вроде ж нужно
нет не нужно.
Авто объединение сообщений:

Все версии и так заходят, а чтоб ограничить вход для клиентов с определенный версий нужен плагин velocity-tools. Там кстати есть очень нужные настройки.
 
Удалил config.yml в папке limboapi, и все заработало (после перезапуска перенастроил). Можно заходить с любых версий, как Java так и Bedrock, и да, без Viaversion на Velocity. Viaversion, ViaBackwards и ViaRewind, стоят на Backend сервере.
 
Назад
Сверху Снизу