Вопрос Чат в CMI, его настройка, вопросы.

Rgferg1

Пользователь
Сообщения
442
Решения
12
Плагин
CMI
Ядро сервера
  1. Spigot
  2. Paper
  3. Tuinity
Версия сервера
  1. Другое
Память сервера ОЗУ
Больше 16Gb
Как настраивается чат в CMI?
Как сделать глобальный/локальный чат?
Возможно ли сделать личные сообщения в CMI?
Возможно ли в CMI сделать каждому игроку свой цвет ника? Или как нибудь другими способами. Пытаюсь внедрить донат за цветной ник.

Жду профи по этому плагину. С полным разбором настроек чата.


Жду.
Авто объединение сообщений:

Пожалуйста.
 
Последнее редактирование:
Решение
Rgferg1,
Код:
Chat:
  # Will try to modify chat to display it in defined format
  ModifyChatFormat: true
  # When set to true, regular and private messages (excludes clean messages) will have additional information when hovering over it (PlaceHolderAPI supported) and can be clicked for quick reply option
  # To change default hover over messages seen on sent message, go to your locale file to Chat section
  ClickHoverMessages: true
  DiscordSRV:
    # Enables support for DiscordSRV plugin
    Enabled: false
    # Indicator which can be used as {discord} in chat format to indicate that message came from discord and not ingame
    Label: '&2[&7D&2]'
    UnlinkedLabel: '&4[&cD&4]'
  # Enables support for DynMap web chat...
Rgferg1,
Код:
Chat:
  # Will try to modify chat to display it in defined format
  ModifyChatFormat: true
  # When set to true, regular and private messages (excludes clean messages) will have additional information when hovering over it (PlaceHolderAPI supported) and can be clicked for quick reply option
  # To change default hover over messages seen on sent message, go to your locale file to Chat section
  ClickHoverMessages: true
  DiscordSRV:
    # Enables support for DiscordSRV plugin
    Enabled: false
    # Indicator which can be used as {discord} in chat format to indicate that message came from discord and not ingame
    Label: '&2[&7D&2]'
    UnlinkedLabel: '&4[&cD&4]'
  # Enables support for DynMap web chat
  DynMapChat: true
  # When set to false, each time you will use /r you will reply to person you previously sent message directly or to person who sent you message if there is none you have conversion before
  # When this set to true, players with /r will reply to person who last sent private message. This can result in confusion when using /r while getting private messages from multiple players
  ReplyToLastMessenger: true
  # If ReplyToLastMessenger is set to false, then timeOut will be taken into consideration to who you should reply
  # If you had conversation in last 120 seconds (default) then even receiving message from 3rd person, you will still reply to original player
  # If you had conversation in longer then 120 seconds period, then you will reply to latest person who send you a message
  LastMessengerTimeOut: 120
  # When set to true players will need to have cmi.command.msg.[groupname].send where [groupName] is receivers main permission group
  PrivateMessagesGroups: false
  # When set to false, web pge links in a chat will not get shortened to default [LINK] format
  TranslateLink: true
  # Defines regex when replacing url in chat with short word
  # Examples:
  # (https?:\/\/(?:www\.|(?!www))[a-zA-Z0-9][a-zA-Z0-9-]+[a-zA-Z0-9]\.[^\s]{2,}|www\.[a-zA-Z0-9][a-zA-Z0-9-]+[a-zA-Z0-9]\.[^\s]{2,}|https?:\/\/(?:www\.|(?!www))[a-zA-Z0-9]\.[^\s]{2,}|www\.[a-zA-Z0-9]\.[^\s]{2,})
  # ((http|https|ftp|ftps)\:\/\/)?[a-zA-Z0-9\-]+\.[a-zA-Z]{2,3}(\/\S*)?
  # ((http|https|ftp|ftps)\:\/\/)?[a-zA-Z0-9\-]+\.[a-zA-Z]{2,3}(\/\S*)?([^\s]+)
  LinkRegex: ((http|https|ftp|ftps)\:\/\/)?[a-zA-Z0-9\-]+\.[a-zA-Z]{2,3}(\/\S*)?([^\s|^\)]+)
  # When set to true, particular variables in chat will be translated into items player are holding. List of variables belove
  HoverItems: true
  # Defines regex when replacing item line in chat with players item in hand information. Only works when CMI hover over chat format is enabled
  ItemRegex:
  - (\%item\%)
  - (\[item\])
  - (\%i\%)
  # Attention! This will require you to have CMI Bungee plugin which can be found at zrips.net
  # Or direct download https://www.zrips.net/cmi/
  # Do you want to enable private messaging over bungeecord
  BungeeMessages: false
  # Do you want to enable public messaging over bungeecord
  BungeePublicMessages: false
  # Do you want to enable staff messaging over bungeecord
  BungeeStaffMessages: false
  # Used for simple chat messages. Optional variables: {displayName} {world} {prefix} {suffix} {group} {shout} {message}. Supporting PlaceHolderAPI variables like %player_server%
  GeneralFormat: '{prefix}&6{displayName}&7: &r{message}'
  # Will define message format itself, this allows to have gradients in messages
  # It NEEDS to contain {message} otherwise we will ignore this setup
  # For 1.16+ servers you can use color gradients like '{#b3a28f>}{message}{#d7b8e6<}'
  # You can have more than 2 colors in gradient. To define it repeat {message} variable. For example '{#b3a28f>}{message}{#5c6999<>}{message}{#d7b8e6<}'
  GeneralMessageFormat: '{message}'
  # Defines range of regular messages to travel
  # Set to -1 to disable range restriction
  GeneralRange: 100
  # Defines range of shout messages to travel
  # Shout messages should start with ! and player should have cmi.chat.shout permission
  # GeneralRange should be enabled
  # set to 0 to shout across all worlds, -1 to disable
  ShoutRange: 0
  # Defines cost for each shout message
  ShoutCost: 0
  # Prefix used to idicate that message should be sent to public chat instead of current players chat room
  # Set it to empty field if you want this feature to be disabled
  ChatRoomShout: '!'
  # Time in seconds you want to keep chat rooms alive before removing them
  # This only applies to empty rooms after last user leaves it
  ChatRoomLife: 3600
  # Use numeric increments to separate groups from each other. If player has more than one, then line with higher number will be used
  # Add as many lines as you need too
  # cmi.chatgroup.[id] permnission node to use
  # Permission example: cmi.chatgroup.2
  GroupFormat:
    '1': '{prefix}&f{displayName}&3: &f{message}'
    '2': '{prefix}&9{displayName}&3: &f{message}'
    '3': '{prefix}&e{displayName}&3: &f{message}'
    '4': '{prefix}&a{displayName}&3: &f{message}'
    '5': '{prefix}&c{displayName}&3: &f{message}'
    '6': '{prefix}&d{displayName}&3: &f{message}'
    '7': '{prefix}&2{displayName}&3: &f{message}'
    '8': '{prefix}&b{displayName}&3: &f{message}'
    '9': '{prefix}&5{displayName}&3: &f{message}'
    '10': '{prefix}&6{displayName}&3: &f{message}'
    '11': '{prefix}&5{displayName}&3: &f{message}'
    '12': '{prefix}&2{displayName}&3: &f{message}'
    '13': '{prefix}&f{displayName}&3: &f{message}'
    '14': '{prefix}&3{displayName}&6: &f&l{message}'
  # Use numeric increments to separate groups from each other. If player has more than one, then line with higher number will be used
  # Add as many lines as you need too
  # cmi.chatmessagegroup.[id] permnission node to use
  # Permission example: cmi.chatmessagegroup.2
GroupFormat - это группы по цветам, какое разрешение выдашь, такой и будет цвет, количество группу изменить под свой сервер.
Так же можно выдать для различных групп различный цвет, наклон, жирность текста. в моем случаем все пишут просто белым цветом, кроме 14 группы.
Локальный чат без спец. символа.
Глобальный чат с символом "!"
Отображение глобального и локального чата настраивается в конфиге Locale_RU
Вам необходимо зарегистрироваться для просмотра изображений-вложений
 
AlexF1B, с группами цветами костыли. Оказывается есть команда cmi nick
Ну ели есть в донат-сайте возможность выбора ника или настройки для ввода ника самому игроку.
Авто объединение сообщений:

На личные сообщения нужны права
Авто объединение сообщений:

Есть также права на личные сообщения между групп
 
Последнее редактирование:
Право cmi.colors.me.цвет
Авто объединение сообщений:

Все права плагина . Если нет прав у игрока при выполнении команды, в консоли выдаст какое право нужно игроку
 
Последнее редактирование:
Назад
Сверху Снизу